Teatr Hybrydy UW zaprasza 18 maja o 18.00 na premierę spektaklu „List do Ojca”
List do Ojca − setki anonimowych listów pisanych do ojców zostało zebranych w ramach akcji „Gazety Wyborczej” – „Powrót Taty” i wydanych w formie książki pod tym samym tytułem przez Jerzego Wójcika i Grzegorza Piechotę. Na podstawie tej książki autorzy wyrazili zgodę Teatrowi Hybrydy UW na przygotowanie adaptacji teatralnej.
Anonimowi, choć prawdziwi autorzy listów opisali swoje lęki, nadzieje, radość, gniew, wdzięczność, tęsknotę, rozpacz, nienawiść, miłość. Ich listy do ojców to próba rozmowy, której często nigdy nie odbyli. Czasem łatwiej wykrzyczeć swój ból lub wyznanie miłości bezimiennie, niż wysłać osobisty list do konkretnego adresata.
Książka i sztuka na jej podstawie powstały w odpowiedzi na wyniki sondażu przeprowadzonego wśród dorosłych Polaków. Tylko 3% spośród nich zwraca się do ojca po pomoc, gdy ma ważny życiowy problem. Sondaż pokazał, że problem z ojcami mamy wszyscy − bez względu na wiek, wykształcenie, pochodzenie, stan majątkowy, światopogląd. Dlaczego? Skąd ten kryzys ojcostwa?
Teatr Hybrydy UW chce pokazać, że mimo kryzysu ojcostwa i wartości rodzinnych w ogóle, zaniku wzorców, „powrót ojca” jest możliwy. Być może spektakl pomoże widzom spotkać się lub rozstać na zawsze ze swoim ojcem. Być może pomoże komuś przygotować się do szczerej rozmowy z ojcem lub sprowokuje do napisania listu, choćby tylko dla siebie. A jeśli ktoś sam jest ojcem, to na pewno zastanowi się, który z tych listów dostanie kiedyś od swoich dzieci…
Aktorzy: Magdalena Kaczmarek, Iwona Łozińska, Magdalena Mrozińska, Faustyna Ostróżka, Monika Riegel, Konstancja Maja Sacharczuk, Magdalena Załęcka, Maciej Dzięciołowski, Artur Tymiński, Paweł Wiśniewski.
Reżyseria: Grzegorz Suski
reżyser Teatru Hybrydy, wykładowca krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego, absolwent Studia Aktorskiego w Teatrze Stu w Krakowie (egzamin eksternistyczny dla aktorów dramatu), wokalista-śpiewak, tancerz i kompozytor, aktor Teatru Stu w Krakowie i Teatru Roma w Warszawie. Wyreżyserował m.in. - 2001 - Teatr Stu w Krakowie “Cudowny naszyjnik”, 2000 - Sala Kongresowa w Warszawie “Poszukiwacze św. Mikołaja”, 2004 - Sala Kongresowa w Warszawie “Misja Św. Mikołaj", widowisk plenerowych: 1999 - Ogrody pałacu w Wilanowie “Z ciemności w jasność” - 2003 Plac zamkowy w Warszawie - widowisko z okazji referendum wejścia Polski do Unii europejskiej, 2004 - Rynek miejski w Bydgoszczy “Ptaki”, widowisko z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej, 2004 - Plac Defilad “Brzechowisko” wybór tekstów J. Brzechwy “Władca Pierścieni” adaptacja fragmentu książki Tolkiena, 2006 - Rynek Starego Miasta w Warszawie "Warszawska Syrenka". Do wszystkich prac reżyserskich choreografia układana była przez Grzegorza Suskiego, a do większości pisana przez niego muzyka), choreograf (2002 –Teatr PWST w Krakowie “Maestro” F. Wedekind, reż. K. Globisz, 2003–Teatr PWST w Krakowie “Zielona Gęś” K.I. Gałczyński, reż. M. Stebnicka, 2004 –Teatr Witkacego w Zakopanem “Panopticum” J. Tuwim, reż A. Dziuk, 2005-Teatr Witkacego w Zakopanem “Bal w Operze” J. Tuwim, reż A. Dziuk, 2006-Teatr PWST w Krakowie "Kapelusz pełen deszczu" M. Gazzo reż. K. Globisz), aktor Teatr Stu w Krakowie (1991- „Pan Twardowski ” W. Jasiński, J. Grzywacz, reż. K. Jasiński / Strojnatt/, „Wariat i zakonnica” S.I. Witkiewicz, reż. K. Jasiński /Alfred/, 2000-2006”Hamlet” W. Shakespeare, reż. K. Jasiński /Ozryk, Aktor/, 2001-2006 “Cudowny naszyjnik” P. Lipnicki, reż. G. Suski /Posejdon, Eol, Pytia/, Teatr Dramatyczny w Warszawie (1993-2000 „Hamlet” W. Shakespeare, reż. A. Domalik / Aktor/ 1992-2007) Studio Buffo (“Metro” M. i A. Miklaszewskie, reż. J. Józefowicz), Teatr Komedia w Warszawie (1993-1997 „Pan Twardowski” reż. K. Jasiński / Strojnatt/, 1997-1999 „Cyrano” E. Bryll ,reż. A. Rozhin / Kadet /), Teatr na Woli w Warszawie 1999 - do dziś „Przygody Tomka Sawyera” M. Twain, reż. M. Obertyn / Joe Harper/, 2000-2005 „Trzej muszkieterowie” reż. T .Grochoczyński / Jussac /) Teatr Wielki w Warszawie (1996-1999-”Halka”reż. M. Fołtyn /solo w tańcach góralskich/), Teatr Wielki w Poznaniu (2001-“Makbet” G. Verdi reż. K. Jasiński /wiedźma, szereg zadań kaskaderskich/) Teatr Roma w Warszawie (2004 -“Koty” A.L. Webber, T. Eliot, reż. W. Kępczyński /Makiawel/, 2007-"Akademia pana Kleksa", reż W. Kępczyński), Teatr Powszechny w Radomiu (2006 - "Korporacja" J. Onufrowicz, reż. J. Tochowicz /Adam/).